FI | EN
takaisin

Yrityksille inspiraatiota muotoilun edelläkävijöiltä

Design Union Jyväskylä auttaa yrityksiä saavuttamaan kilpailuetua muotoilulähtöisellä liiketoiminnan kehittämisellä. Tänä vuonna on järjestetty 20 erilaista tilaisuutta, joissa aihetta on avattu innostavien asiantuntijapuheenvuorojen ja keskustelujen kautta. Ohjelma jatkuu ensi kevääseen ja tiedossa on inspiraatiota teollisen muotoilun, brändimuotoilun ja digitaalisen muotoilun edelläkävijöiltä.


Näkemyksiä monipuoliseen kehittämiseen

Miksi muotoiluajattelun käyttäminen liiketoiminnan ytimessä on tärkeää? Mikä on muotoilun rooli, ajoitus ja merkitys tuotekehitysprosessissa? Miten brändi saadaan tuottamaan yritykselle arvoa ja auttamaan kohti liiketoiminnan tavoitteita? Miten luovasta ideasta työstetään yksilöllinen tuote? Muun muassa näihin kysymyksiin on tiedossa mielenkiintoisia näkemyksiä tulevissa Inspiroidu ja kehitä -webinaareissa.


21.10. Design thinking, teollinen muotoilu ja parempi asiakaskokemus
Maija Itkonen, toimitusjohtaja, Gold&Green Foods Ltd

3.11. Teollinen muotoilija tuotekehitysprosessissa
Heikki Koivurova, muotoilija ja yrittäjä, Total Design Oy

25.11. Miten valjastaa brändi kasvun ajuriksi?
Sami Kuusisto, muotoilujohtaja, Brande Oy

Lisäksi ensi vuoden alussa 11.2.2021 kuullaan puutaiteen digitalisoinnin edelläkävijän, Ilona Ristan luento taiteesta ja digitaalisuudesta tuotteen lähtökohtana.


Rohkeasti uuden äärellä – yrityksissä halua oppia ja kehittää

– Vaikka muotoilu aiheena on monelle vielä uusi, on ollut ilo huomata, että rohkeaa kehittämishalua löytyy ja yrityksissä on oltu avoimia tutustumaan siihen, mitä hyötyjä muotoilu voi omaan organisaatioon tuoda, kertoo Design Unionin hankepäällikkö Marika Linna.
 
Tapahtumissa onkin kuluvan vuoden aikana ollut osallistujia jo yli 100 eri organisaatiosta. Teknologiaratkaisuja kehittävän ProSolve Oy:n toimitusjohtaja Janne Salmela kommentoi elokuussa Keuruulla pidettyä 10 tapaa tehdä bisnestä paremmin -tilaisuutta:
 
– Osallistuin, sillä muotoilu aiheena on kiinnostava ja ehdottoman tärkeä liiketoiminnassa. Usein yrityksissä tehdään liian paljon asioita suunnittelemattomasti. Haluan oppia jäsentelemään asioita paremmin ja saada näkemystä tuotteistamiseen. Tilaisuudessa oli hyviä esimerkkejä siitä, miten keskitytään olennaiseen, poimitaan tietyt kilpailutekijät ja korostetaan niitä.

Vastaavia 10 tapaa tehdä bisnestä paremmin -webinaareja on tulossa vielä 8.10. ja 4.11. Webinaarit ovat maksuttomia ja avoimia kaikille kiinnostuneille.
 
Design Union Jyväskylän tapahtumat ovat osa Arvonlisää muotoilusta -hanketta, joka toteutetaan yhteistyössä Keski-Suomen ELY-keskuksen (EAKR) kanssa.